body
کد خبر: ۱۰۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۶
ساری:
مدیر شبکه آموزش سیما گفت: رسانه ای که می خواهد به حد اعلای رسانه برسد و رسانه متعهد در طراز جمهوری اسلامی باشد باید به اعتقادات، اخلاق و رفتار مخاطب توجه کند.
به گزارش امینانه؛ حسن ساری مدیر شبکه آموزش سیما امشب 27 اردیبهشت در دومین نشست تخصصی قرآن و رسانه که در شبستان مصلی بزرگ امام خمینی برگزار شد با بیان اینکه رسانه در همه جوامع امر بسیار مهم و تأثیر گذاری است گفت: رسانه به ویژه در جوامعی که پیام، محتوا، ایده و طرح دارند اثرگذارتر است و جامعه ما به پشتوانه عظیم تمدنی یکی از جوامعی است که می تواند بیشترین بهره مندی از رسانه و امکاناتش را داشته باشد.

وی ادامه داد: رسانه اکنون به مثابه یک ابزار است و در محتوا و قدرت هم موضوعیت دارد اصل و اساس ایده یا طرح جامعه ما باید مبتنی بر قرآن باشد و اگر رسانه بتواند در خدمت این ایده قرار بگیرد به هدفش رسیده است.

وی افزود: اکنون رسانه به عنوان یک نهاد یا ابزاری که مسئولیت پذیر است مطرح است و رسانه ی مطلوب مسئولیت اجتماعی دارد و به مخاطبش متعهد است و از سوی دیگر نسبت به تولید پیام دغدغه مند است حال چه پیامی مطمئن تر از قرآن وجود دارد.

به گفته این کارشناس رسانه اگر رسانه  متعهد در نظام جمهوری اسلامی ایران بر مبنای قرآن خودش را عرضه کند می تواند ببیند که به عنوان یک رسانه چه می کند و چه اهدافی دارد.

ساری افزود: قرآن نسخه و رهنمودهای مختلفی برای تصحیح و رفتار مخاطب دارد و رسانه ای که می خواهد به حد اعلای رسانه برسد و رسانه متعهد در طراز جمهوری اسلامی باشد باید به اعتقادات، اخلاق و رفتار مخاطب توجه کند.

ساری با اشاره به اینکه اغلب رسانه ها در ایران چنین رویکردی دارند افزود: با این وجود اگر رسانه ای ادعای دینی بودن دارد، باید در این مسیر حرکت کند در روزهای ابتدایی انقلاب رسانه سعی کرده به برنامه های قرآنی به شکل ظاهری توجه کند و به همین منظور رادیو قرآن از ابتدای انقلاب اسلامی آغاز به کار کرده است.

وی اضافه کرد: رادیو و تلویزیون اگر به عنوان یک ابزار پیام و محتوای متقنی در اختیار دارد باید بتواند از زبان و غالب مناسب استفاده کند.

این مقام مسئول با اشاره به استفاده از روش های غیر مستقیم برای ترویج پیام های قرآنی گفت: در انتقال غیر مستقیم پیام های غیر قرآنی استفاده از ابزار هنر بسیار موثر است، البته این بدین معنی نیست که ما از شیوه های تبلیغ مستقیم که کارآمد و موثر است استفاده نکنیم، مسابقات قرآن قله ای است که تبلیغ مستقیم قرآن را مورد توجه قرار داده است.

مدیر شبکه آموزش سیما با اشاره به اینکه پس از پیروز انقلاب اسلامی فعالیت های قرآنی گسترش یافته عنوان کرد: با این وجود رسانه های ما در انعکاس این فعالیت ها چندان موفق نبوده اند و یکی از دلایل عدم توفیق نیازمندی به ایده ای منسجم و سرفصل های کلی برای تبلیغ است.

به گفته ساری رسانه زمانی می تواند در خدمت قرآن باشد که خودش و ارکانش سعی کند تربیت قرآنی داشته باشد وی با بیان اینکه مدافع تأسیس رسانه های ویژه قرآنی است گفت: این رسانه ها به ویژه برای کسانی که برای سمپاد فعالیت قرآنی هستند کاربرد بسیاری دارد به هر حال باید متناسب با مخاطب پیام و محتوای برنامه طراحی شود.

ساری در بخش پایانی سخنانش تأکید کرد: رسانه درطراز قرآنی باید خودش را به قرآن نزدیک کند و برای تغییر در اخلاق، رفتار و اعتقادات مخاطبانش برنامه و شیوه های تبلیغی داشته باشد.


نام:
ایمیل:
در صورت انتشار نظر به شما ایمیل زده می شود
* نظر: